In 2009 gingen wij met ons gezin op zoek naar een lastminute voor de zomervakantie. Na lang zoeken vonden wij een leuke aanbieding voor een midweek. € 189,00 dachten wij te moeten betalen, althans dat stond er in de advertentie op internet. Nadat wij het boekingsproces hadden doorlopen bleken wij € 299,00 te moeten betalen. Dat vonden wij niet leuk, maar ja, je doet het dan toch maar.

Tijdens deze vakantie bedachten wij dat het eigenlijk bijzonder ondoorzichtig was om te adverteren met een bedrag terwijl je altijd meer moest betalen.

Dat moest anders, alles aanbieden zonder kleine lettertjes, maar hoe?

We besloten om zelf de stoute schoenen aan te trekken en te gaan peilen hoe de grote aanbieders van Bungalowparken hierover dachten en schreven de directies aan van Centerparcs, Landal, Molecaten, Hogenboom en Roompot. Al na enkele dagen werden wij uitgenodigd op het hoofdkantoor van Roompot in Kamperland en liepen wij, geheel overdonderd door de medewerking van Roompot, de deur uit met een pakket aanbiedingen die wij mochten gaan aanbieden. Maar ja, de naam hadden wij al bedacht, maar een website snel de lucht inhelpen was ook nog even een “klusje”.

Eigenlijk is Easybungalows een uit de hand gelopen hobby die steeds meer een professionele onderneming aan het worden is. Doordat klanten ons weten te vinden en dat zijn er steeds meer, hebben wij het hobby-bedrijf in juli 2014 omgezet naar een besloten vennootschap. Doordat consumenten steeds vaker vertrouwd op internet willen kopen, hebben wij in januari 2015 met succes de certificering van de stichting Thuiswinkel Waarborg doorlopen. Vanaf dat moment mochten wij het felbegeerde logo gaan voeren wat ondersteund wordt door de Consumentenbond.

De toekomst ziet er voor ons zonnig uit en gaan wij door op de weg die wij ingeslagen zijn. Onze nieuwe website is daar een mooi voorbeeld van.

Easybungalows.nl: Alle vakanties, altijd zonder kleine lettertjes, beloofd is beloofd!

Jacques de Groen