16 juli 2017

De enquêtes na thuiskomst.

Iedere keer als wij naar een bungalowpark zijn geweest wordt je bij
thuiskomst altijd getrakteerd op een vriendelijke mail met de vraag of
je een enquête wilt invullen over het recente verblijf.
Als plichtsgetrouwe Nederlander doe ik dat iedere keer, maar wat mij gaat
irriteren, dat ik nooit enige feedback krijg, van welke keten dan ook.

Ik vraag mij in goede gemoede af of het enige zin heeft om dit te blijven doen.
Of mijn reactie positief of negatief is, nooit krijg ik enige reactie.

Ik zie dat als minachting voor de klant en adviseer de ketens hier eens goed
over na te gaan denken. De mening van de klant is toch het meest belangrijkste
marketing-instrument, toch?

———————————————————————————————————————

21 juni 2017

Het worden de komende tijd drukke weken, maar wel leuk.
Zo komen we dit weekend bijeen met de vertrouwde moderators
van het Centerparcsforum en verwelkomen we de nieuwelingen.

De nieuwe website is binnenkort in de lucht en doen we steeds meer op
facebook.

De tussenstand voor onze actie ten behoeve van de stichting Vrienden van het Sophia-
Kinderziekenhuis loopt steeds beter. De tussenstand per vandaag is 259,17 Euro!

———————————————————————————————————————-

6 mei 2017

Het is fijn om te zien dat nieuwe moderators zich aanmelden voor het Centerparcsforum.
Het Forum biedt iedereen een mogelijkheid om alles te bespreken over alle bungalowparken
van alle ketens en ondernemers. Kortingscodes worden gedeeld en daardoor kan een ieder
tóch nog wat voordeliger op vakantie en daar houden wij van!
Van de week zijn we op pad geweest met de medewerkers van het programma
“Voor hetzelfde geld” van de VRT. Het was een leuke dag en het resultaat gaan we
in augustus een keer zien op Eén.

Verder steken wij steeds meer tijd en energie in de actie voor de stichting “Vrienden van het Sophia”
en doen wij dit via Facebook en Twitter. Mocht jij een mogelijkheid zien om de actie nog meer te
promoten, dan heel graag! Laten we gaan voor het goede doel!

——————————————————————————————————————————————————–

1 april 2017

Ik denk nog eens terug aan mijn blog van november 2016 waar ik de bijkomende kosten weer onder de loep heb genomen.

Het is de reden van onze start in 2009 dat wij de mooiste bungalowparken wilden gaan aanbieden, maar dan zonder kleine
lettertjes. Inmiddels, we spreken april 2017, rekent Roompot geen reserveringskosten meer en biedt Centerparcs nu
aanbiedingen, inclusief alle bijkomende kosten. Dat is goed nieuws voor de transparantie voor de aanbiedingen!

Zijn wij er nu? Nee hoor, het gaat nog even duren voordat alle neuzen dezelfde kant opstaan, maar het is een mooie start!
Komt dat misschien een beetje door ons? Wie het weet mag het zeggen 😉

Het is nu 1 april en geen grapje, het Centerparcsforum behoort nu officieel bij Easybungalows. Het forum blijft onafhankelijk
en objectief en biedt ruimte aan iedere liefhebber van bungalowparken in Europa. Zeer binnenkort mogen wij
exclusieve voordelen gaan aanbieden voor de leden van het Centerparcsforum. Nog geen lid? Meldt je aan en profiteer mee!

———————————————————————————————————————————————————–

13 maart 2017

Center-Parcs-forum-logo-880x660 JPEGEr komt een nieuwe website aan en die wordt echt prachtig! De medewerkers van Antum uit Ouderkerk aan den Ijssel werken er op dit moment op volle kracht aan om de nieuwe website op 1 april “live” te kunnen laten gaan.
Verder is er héél goed nieuws voor de Centerparcs-liefhebbers. Samen met Centerparcs werken wij aan extra kortingsmogelijkheden
voor de leden van het Centerparcsforum, exclusief voor de leden!

————————————————————————————————————————————————————–

26 februari 2017

Overname Centerparcsforum door Easybungalows.nl

Center Parcs Forum bestaat sinds 2005 en biedt alle informatie op het gebied van Center Parcs en aanbieders van andere bungalowparken in Europa. Het forum bestaat door de bijdragen van bijna 6000 leden en onze actieve moderators die alles in goede banen leiden.

Naast discussies, informatie over parken, fraaie foto’s en de kortingsmogelijkheden is Center Parcs Forum vooral een fijne community waar vele vriendschappen zijn ontstaan. Omdat dat één van de oorspronkelijke doelen van het forum is zijn wij blij dat we daarin dankzij jullie geslaagd zijn.

Een nieuwe eigenaar
Na zoveel jaar Center Parcs Forum is het voor ons, Ruben en Jbroeders, tijd om iets anders te gaan doen. Omdat wij al vanaf de start bij het forum betrokken zijn vinden wij het tijd voor een nieuwe beheerder met een frisse blik. Daarom dragen wij Center Parcs Forum per 1 april 2017 met veel plezier over aan EasyBungalows.nl

Vertrouwd Center Parcs Forum.
De onafhankelijkheid van het forum blijft uiteraard intact. Er zullen in de loop der tijd uiteraard ook vernieuwingen komen. Voor vragen hierover kunnen jullie bij ons en de moderators terecht.

Met nieuwe energie de toekomst in
Met de nieuwe beheerder komen er volop mogelijkheden om ook in de toekomst te genieten van Center Parcs Forum. De visie op de toekomst zal door de nieuwe beheerder en de moderators vormgegeven worden.

Trots op Center Parcs Forum
Voor ons betekent het afscheid van het forum afsluiting van een tijdperk. We hebben veel kunnen leren van het forum en hebben steeds met een hecht team samengewerkt. Daarbij kunnen wij niet zonder onze moderators die discussies in goede banen leiden en vrijwillig energie steken in onze facebook-pagina, de beeldbank en de vele overzichten. Allemaal zaken die ook zonder jullie, bijna 6000 leden, niet mogelijk zouden zijn. Center Parcs Forum kent vele fans van het merk die niet schuwen om ook kritisch te zijn. Een houding die door ons zeer gewaardeerd wordt.

Bedankt!
Wij hebben onze tijd op Center Parcs Forum als zeer plezierig ervaren. We geven dat plezier graag door aan Easybungalows en hopen dat jullie ook met veel plezier lid zullen blijven van het forum. Bedankt voor alles!

Jbroeders en Ruben

——————————————————————————————————————————————————————

17 februari 2017

Mooie tijden!

Soms zit het mee en soms zit het tegen…

Ken je die reclame-uiting nog van N.O.G. verzekeringen?
Ik wel, net zoals: Soms is rond beter en soms vierkant. Bokma jenever
was dat, dacht ik.
Toen dacht ik terug aan een campagne van Centerparcs: A state of happiness.
Johnny Logan vertolkte dat in de beste campagne ooit en behoeft eigenlijk
een vervolg.

Waarom zit ik hieraan te denken? Ik ben zelf in a state of happiness.
Dat komt door de positieve zaken die op ons pad kwamen. Ik moet
dat nog even onder de pet houden, maar binnenkort is er fantastisch nieuws,
dus ja, wij zijn in een state of happiness!

—————————————————————————————————–

23 januari 2017

De tijd gaat snel.

Ik kan de tijd dat onze kinderen nog thuis woonden nog heel goed
herinneren en dat was erg gezellig.
Inmiddels hebben ze allemaal een eigen woning, maar de gezelligheid
blijft. Zo hebben we ons 30-jarig huwelijk met z’n allen mogen vieren
inclusief ons kleinkindje en… ohw wat is ie mooi!

Inmiddels gaan onze kinderen, door ons besmet, ook graag naar Centerparcs.
Onze kleinzoon gaat komende maand het peuterbadje uitproberen in
het park Eifel.
Leuk hoor, wij kwamen er al toen het nog een Vendorado-park was.

Besmet? Ja! Gevaarlijk? Zeker niet!

———————————————————————————————————-

7 januari 2017

Dank je wel!

Iedereen heeft wel eens zo’n moment, doe ik het goed of wat?
Op 31 december had ik zo’n moment, ken je dat?
De actie ten bate voor de stichting vrienden van het Sophia liep
ten einde op 31 december 2016 maar, dat voelde niet goed.
Daarom gaan wij door met de sponsoring in 2017 en dat voelt beter!

Doe met ons mee en gun de stichting Vrienden van het Sophia alle goeds!

————————————————————————————————————–

15 december 2016

Tevreden?

Ook wij gaan graag op vakantie en soms realiseren wij dat wij het goed hebben.
Of dat komt door de naderende kerstdagen weet ik niet.

Thuis heb je je eigen gedoetje, je eigen norm van hygiëne en je eigen perceptie
van geborgenheid.
Dan kom je aan op het door jouw gereserveerde verblijf en vind je een haar in de badkuip, viezigheid onder het bankstel of anderszins.
Ga je dan gelijk in het verweer, of bedenk je
wat de medewerkers van de housekeeping voor een (soms te laag) loon allemaal moeten doen.

Kijk zelf thuis eens onder het bankstel en in de badkamer en vergelijk het eens met jouw
vakantieverblijf. Serieuze klachten moeten natuurlijk altijd gemeld worden, maar laten we
stoppen met mierenneuken.

Jacques de Groen

——————————————————————————————————————–

14 november 2016

De bijkomende kosten…

Hoe moeilijk kan het toch zijn?
Nú een aanbieding voor slechts blabla Euro. Je denkt direct, dat is voordelig en gaat
reserveren. Maar wat blijkt? Je kunt de aanbieding helemaal niet voor de aanbiedingsprijs
reserveren! Er komen nog allerlei zaakjes bij, zoals reserveringskosten (= kassakosten bij de supermarkt?),
de soms verplichte toeristenbelasting (echt niet in iedere gemeente), bedlinnen en eindschoonmaak.

Centerparcs doet soms een gewaardeerde poging om aanbiedingen te publiceren inclusief bijkomende
kosten, maar velen volgen dit goede voorbeeld niet en dat is jammer.
Vaak vragen klanten bij ons een offerte aan voor een vakantie op een bungalowpark en dat vinden wij
natuurlijk fijn. Maar soms krijgen wij het verwijt dat wij te duur zouden zijn, omdat onze prijs hoger is
dan de aanbiedings-prijs op de website van de aanbieder. Klopt dat dan?
Nee, wij zijn altijd goedkoper, dan wie dan ook! Het verschil is dat Easybungalows altijd de totaalprijs
aanbiedt, inclusief alle bijkomende kosten en onderaan de rekening altijd goedkoper is dan al onze
collega’s.
Het zou natuurlijk fantastisch zijn als de conculega’s ons beleid zouden gaan volgen, maar daar heb ik
nog weinig hoop op. Daarom blijven wij vooruitstrevend en bieden wij bungalowvakanties aan
zonder kleine lettertjes, beloofd is beloofd!

Jacques de Groen

——————————————————————————————————————–

28 oktober 2016

De zon schijnt altijd, maar soms zie je ‘m niet.

Inmiddels hebben we de eerste aangifte winstbelasting achter de kiezen en dat was eerst
even slikken. Even netjes gezegd, ik dacht, what the f….
Maar ok, kennelijk maken we dus wat winst, waar je direct een bergje belasting over moet
betalen.
Natuurlijk zijn er allerlei vormen om dit te ontduiken via bedrijfsconstructies op eilandjes
hier een stukje vandaan, maar dat geeft geen goed gevoel.
Daarom bedacht ik na een tijdje, wat zeur ik nou?

Soms zeur ik over de bijkomende kosten die onze gasten moeten betalen die
lijken op verborgen kosten, meestal bewust en niet transparant. Maar als enige
dit bevechten, dat gaan wij (nog) niet redden.

Als Nederlanders, Belgen, Duitsers en Luxemburgers, leven wij toch in de meest rijke
landen in de wereld en ja, ik klaag soms, maar de zon schijnt altijd, maar je moet ‘m wél willen zien.
En niet iedereen heeft het goed, zeker niet. Dus ken je een gezinnetje dat er hoognodig eens even
tussenuit moet, laat het ons weten.

Een stukje van de winst dragen wij graag af aan de stichting Vrienden van het Sophia-Kinderziekenhuis.
Check: http://easybungalows.nl/centerparcsforum-sophia-kinderziekenhuis-actie

Jacques de Groen

———————————————————————————————————————-

29 september 2016

De vis wordt soms te duur betaald!

Steeds vaker krijg ik te maken met aanbiedingen, die alléén geldig zijn op de dag dat ze
worden getoond. Ook schreeuwt de ene aanbieder dat ie nog voordeliger is dan de andere.
En als ik wel eens kijk op veilingsites zie ik dat hotelovernachtingen en bungalowvakanties vaak
worden overboden… dus goedkoper te verkrijgen dan op de veilingsites.

Daarom schreeuwen wij niet mee, zijn we niet te vinden op veilingsites en geven we niet te veel
uit aan reclamecampagnes want voor al dit alles betaalt u gewoon mee!
Daarom blijven wij goedkoper, ook voor de zogenaamde mystery aanbiedingen.
Alle bungalowvakanties, altijd goedkoper en altijd zonder kleine lettertjes, beloofd is beloofd!

Jacques

————————————————————————————————————————-

17 september 2016

Wij zien dat er steeds meer belangstelling ontstaat voor onze actie om de stichting Vrienden van het Sophia
te steunen en daar zijn wij dankbaar voor! Fijn dat er steeds meer aandacht ontstaat voor ons goede doel,
het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam.

Het is zo simpel: Bestel alles wat je normaal ook zou bestellen, maar dan via onze links op:

Centerparcsforum Sophia Kinderziekenhuis actie

Jacques

—————————————————————————————————————————-

4 september 2016

Inmiddels zijn de eerste donaties binnengekomen en daar word ik blij van!
Natuurlijk is nog steeds niet iedereen terug van vakantie en dat merk ik wel
aan het aantal bezoekers op de speciale pagina’s voor onze inzamelingsactie
voor het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam.

De reden dat ik voor ons bedrijf de Stichting vrienden van Sophia wilde gaan steunen
is eigenlijk mijn zoon (sorry Joël). Hij werkt bij toerbeurt ook in het Sophia en vertelt
mij soms wat verhalen die mij ontroeren.

Natuurlijk wordt er in dit mooie land heel veel vergoed via de zorgverzekering, dat weet ik.
Ik wil juist de kleine extraatjes gaan sponsoren om een heel klein beetje het verschil te kunnen maken.

Ik hoop dat iedereen het met mij eens is dat er werkelijk geen mooiere manier is om deze actie te
steunen dan gewoon je online bestellingen te doen, zonder extra kosten, maar dat je daardoor direct
de sponsoractie ondersteunt.

Check it op: http://easybungalows.nl/centerparcsforum-sophia-kinderziekenhuis-actie

Jacques

————————————————————————————————————————

26 augustus 2016

Vanaf vandaag zijn wij, samen met het Centerparcsforum gestart met een sponsoractie voor de stichting
vrienden van Sophia.
Op onze speciale website http://easybungalows.nl/centerparcsforum-sophia-kinderziekenhuis-actie
kun je bestellingen doen, vakanties reserveren, treintickets reserveren enz. enz.

Alle vergoedingen die wij voor deze actie ontvangen, worden voor 100% op een speciaal hiervoor geopende
bankrekening gestort. Het totaalbedrag wordt eind december 2016 aangeboden aan de stichting
vrienden van het Sophia.

Soms is het beter om te geven dan te ontvangen.

Jacques

————————————————————————————————————————-

15 augustus 2016

Blog Easybungalows door: Jacques

Jawel, ook ik moet meedoen met ons bedrijf in de ontwikkelingen in de reisbranche.
Heb je geen blog, dan tel je niet meer mee, dus…. hier is tie dan!

Ik irriteer mij steeds vaker aan die pop-ups die mij ongevraagd laten weten
dat “dit verblijf” in de afgelopen 24 uur al meerdere malen is geboekt.
Of: Er is nog maar 1 verblijf beschikbaar op onze website…

Allemaal flauwekul of niet?

Ik denk er het mijne van, want alles heeft te maken met marketing en die
snelle jongens en meisjes die worden afgerekend op het verkopen van hun reisproduct.
Ik zie nu zelfs deze uitingen als betaalde advertentie bij Roompot, maar dat zal te
maken hebben met hun overname… Eigenlijk was ik het al gewend van sommige
Hotelaanbieders, maar zij nu ook? Het gaat lijken op een Tel-Sell advertentie, zonder
aandacht en betrokkenheid met en voor de klant.

Vergelijk ons maar met Belsimpel.nl Natuurlijk krijgen zij een vergoeding voor de geleverde
telefoonabonnementen, maar net als zij, zijn wij ook totaal onafhankelijk van wie dan ook!

Daarom ga ik (en wij) door met het aanbieden van alle vakanties op bungalowparken, maar dan
zonder kleine lettertjes, beloofd is beloofd!

Alle bungalowparken, altijd goedkoper en altijd zonder kleine lettertjes, beloofd is beloofd!

Jacques